21 Ocak 2013 Pazartesi

!Alman futbolcu Mesut Özdil!

Uzun süredir kendisine kızgınım. Real Madrid'in her maçında Mesut Özdil' in adı geçtiğinde de kızgınlığım artarak tekrarlanıyor.Almanya doğumlu Türk ad ve soyad' li futbolcu. Ama kendisini İspanya basınına ve camiasına Alman olarak tanıtan futbolcu yada Alman olarak anons edilmesine tepki göstermeyen futbolcu. 

Evet kızgınlığımın sebebi bu. Real Madrid'de oynadığı her maçta spiker, gazetede çıkan her haberde yazılı basın kendisini "Alman Futbolcu Mesut Özdil" olarak lanse ediyor ve kendisi bu konuda çıkıp tek bir düzeltme yapma gereğini duymuyor. En azından uzun süredir Barselona' da yasayan ben, tek bir açıklamasını görmedim, duymadım. Komik olan da ne biliyor musunuz; Alman olarak anılıyor ama adı -soyadı Türk. O zaman onu da değiştirsin; Mesela "Meyer ya da Hans" yapsın adını.

Ünlü olmuş, topluma malolmuş ve yurtdışına açılmış kişilerin vatanlarına karşı bir sorumlulukları olduğunu  düşünüyorum. Ülkesini yurtdışında temsil etme görevi. Benim gibi yurtdışında yaşayan, ülkelerinden uzak olan insanlar, duydukları özlem nedeniyle bu konuda çok daha hassas oluyorlar. Sıradan biri olarak ben ve benim gibiler; yasam tarzlarımız ve durusumuzla bu ülkeye Türklerin arap olmadığını(çünkü böyle biliniyor), Türklüğün başlıbaşına bir ırk olduğunu, Türk kadınının ne kadar modern ve demokratik olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Çünkü burada tanınan Türkiye bambaşka. Bende Avusturya doğumluyum ve benim içinde en kolayı "ben Avusturyalım" demek. Böylece daha kolay kabul edilirim ve artık "aaaa Türk tipin yok" sözlerini de duymam.(Avrupa'nın pek çoğu Türkleri osmanlı döneminden kalan resimlerdeki gibi hafızalarına kazımış, orada takılıp kalmışlar maalesef, buda onların cahilliği).

 Bu nedenle Mesut Ozdil'in ne olduğuna bir an önce karar vermesini ve ismiyle ilgili düzenlemeleride buna göre yapması gerektiğini düşünüyorum. Almansa o zaman Türk adını taşımasın artık ve Türkiye' de "kahramanTürk" havaları ile dolaşmasın artık. 

1 yorum:

  1. degerli sinyorita bayan ozgurlugunu savunan insan ozgurlugunu topa tufeye tutan bi izlenim birakmisiniz kim bilir gurbete kala kala biraz irkcilik hissi gibi geldi bana

    YanıtlaSil