5 Şubat 2014 Çarşamba

BARCELONA'DA SANATA DOYUN:OPERA, BALE, KLASİK MÜZİK KONSERİ, FLAMENCO ETC...
Eğer Barcelona'ya tatile geliyorsanız, mutlaka yapacaklarınızın listesine başlıkta saydığım sanat aktivitelerinden birini veya birkaçını almanızı şiddetle tavsiye ederim. Durun korkmayın hemen, burada sanat halka açık,Türkiyede ki gibi sadece parası olanların tekelinde değil.Yani lüx değil ve oldukça ulaşılabilir fiyatlara. Ayrıca bu tür organizasyonlar konusunda benim desteğimi almak için, gelmeden önce yardım isteyebilirsiniz. Eşinize veya sevgilinize muhteşem bir süpriz, bir hediye hazırlayabilirsiniz....

Bu gece Barcelona sarayında randevunuz var: Giacomo Pucci Tosca operası ,Rus bale grubundan kuğu gölü  balesi, Mozart, Bethooven klasik müzik resitali veya sarayın o eşsiz havasında klasik gitar eşliğinde flamenco gösterisi (La Rambladaki turistik restorandaki flamenco gösterisiyle karşılaştırılamaz bile). 


Ayrıca öyle operaya, ya da baleye gideceğim diye kasıla kasıla giyinmenize de gerek yok,  burada sanat o kadar gündelik hayatın bir parçası ki bu nedenle extra bir olaymış gibi abartılmıyor.  


Gösteriniz akşam 20, 21 veya pazar 17 veya 18'de başlıyor olabilir. Kıyafetinizin casual şık olması yeterli olacaktır. Tabi ki böyle bir gösterinin ritüeli, olmazsa olmazı gösteriye gitmeden önce Barselona'nın güzel tapasçılarından birinde güzel bir yemek yemektir. Muhteşem Barselona şarabı eşliğinde -benim favorim, kırmızıda rioja beyazda verdejo, aromatik ve buruk tadları sevdiğim için bunlara bayılıyorum-tapaslarınızı ısmarlıyorsunuz. Hafif yemek istiyorsunuz bu nedenle iki kişi için 3- 4 tabak yeterli olacaktır ve ben olsaydım  Patatas Bravas(Barselonaya özel yapım patates özel sosuyla ve nefis), ensalada de exqueixada (Bacalao balığı küçük küçük doğranmış soğan, biber etc garnitürüyle), padron biber deniz tuzuyla(sadece Barcelona'da bulabileceğiniz küçük biberler), calamar a la romana (en sevdiğim) aa birde domatesli ekmek -olmazsa olmaz- ısmarlardım. Bir bilgi daha, burada bu nefis şaraplara Türkiyedeki gibi 100/150 YTL ödemiyorsunuz en fazla 10-13 Euro şişesi ve her zaman şişe almanızı tavsiye ediyorum, kadehe göre çok daha hesaplı olacaktır. 




Yemeğinizi bitirdiniz, şarabın buruk tadı hala damağınızda, gösteriye de sadece 30 dakika var, gösterinin olduğu saraya doğru yürüyorsunuz, insanlar teraslarda oturmuş yemek yiyor ya da içeceklerini içiyor, şehirde devamlı bir hareket var. Bu şehir yaşıyor, gercekten nefes alıyor ve yüzlerde mutluluk var hüzün ve stres yerine. Gözlere baktığınızda hayattan zevk alan bakışlarla buluşuyorsunuz. 

Biletinizi gösterip saraya adım attınız. İnanılmaz büyülü bir ortam, alabildiğine yüksek tavan, altın varaklı süslemeler, şaşalı yeşil, kırmızı perdeler, adeta tünelde yolculuk ediyorsunuz. 21 yy'ın gerçekliğinden çıkıp orta çağın şaşalı, sanat dolu zaman boyutuna girdiniz adeta. Sadece salondaki insanlardan anlıyorsunuz hala 21. yy'da olduğunuzu. Akustik sisteme hayran kalacaksınız. Midenizdeki tapasların lezzeti, muhteşem şarabın damaklarınızdaki buruk tadı ve kulaklarınızdaki ve gözlerinizdeki muhteşem sanat ziyafetiyle, o gece hayatınıza unutulmaz nadir anlardan biri olarak kazınacaktır.

Barcelona hem kulaklarınıza, hem gözünüze, hem midenize hitap edecek en güzel şehirlerden biri. Ancak tek tavsiyem tüm tatilcilerin düştüğü hataya düşmeyin ve turistik yerlerden uzak kalın. Çünkü kalite düşüyor ve fiyat artıyor. Bu nedenle tatilinizi planlarken Barcelona'da yaşayan bir uzmandan yardım almanızı öneriyorum. Barcelona sadece La Rambla'dan ibaret değil tıpkı İstanbul sadece Taksim'den ibaret olmadığı gibi. 

İyi tatiller, bol sanatlı eğlenceler:)   


5 yorum:

  1. Merhaba size nasıl ulaşabilim

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Esin,
    Ben de sana ulaşmak istiyorum Barcelona hakkında bir kaç sorum olacak. Mail adresini rica edebilir miyim? Ya da bana mail atabilir misin?
    Teşekkürler,
    Melda
    meldatopal@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Melda sanırım maıllerım ulastı sana. Sorularını beklıyorum

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Esin,
    benim de sana ulaşmam gerekiyor, mail adresim; suna.terci@isbank.com.tr
    bana da mail atabilir misin lütfen :)

    YanıtlaSil
  5. Esin selam, soracağım bir kaç soru var.
    e-mail adresim: nilgun@bed.tc
    Bana yazabilir misin?
    Buradan istediğin bir şeyler var mı?

    YanıtlaSil